کد مطلب:296052 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:131

حدیث 04


در ادامه ی حدیث ابن عباس [1] از امیرالمومنین علیه السلام، به نقل از رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم آمده است:... جبرئیل علیه السلام می گوید:

«یا فاطمه، سلی حاجتك فتقولین: یا رب، شیعتی، فیقول الله- عزوجل- قد غفرت لهم. فتقولین: یا رب، شیعه ولدی. فیقول الله: قد غفرت لهم. فتقولین: یا رب، شیعه شیعتی، فیقول الله: انطلقی فمن اعتصم بك فهو معك فی الجنه. فعند ذلك یود الخلائق انهم كانوا فاطمیین. فتسیرین و معك شیعتك و شیعه ولدك و شیعه امیرالمومنین آمنه روعاتهم، مستوره عوراتهم، قد ذهبت عنهم الشدائد، و سهلت


لهم الموارد، یخاف الناس وهم لا یخافون، و یظما الناس و هم لا یظماون.» [2] .

- ای فاطمه، حاجات خود را از خدا بخواه، می گویی: پروردگارا، به فریاد شیعیان و پیروانم برس. خداوند- عزوجل- می فرماید: آنها را آمرزیدم. می گویی: پروردگارا، به فریاد شیعیان و پیروان فرزندانم برس. خداوند می فرماید:آنها را بخشیدم. می گویی: پروردگارا به فریاد پیروان شیعیانم برس. خداوند می فرماید: برو، هر كس دست به دامن تو زند، در بهشت با تو است. در اینجا است كه همه مردم آرزو می كنند: ای كاش فاطمی و شیعه فاطمه علیهاالسلام بودند. تو (از صراط) می گذری در حالی كه شیعیان تو و شیعیان فرزندانت و شیعیان امیرالمومنین همراه تو هستند، و هیچ وحشتی ندارند، و بدنهایشان پوشیده است، و سختیها از آنها برطرف شده، و همه گذرگاههای سخت بر آنان آسان گشته است. مردم همه می ترسند، ولی آنان ترسی ندارند، و مردم همه تشنه اند، ولی ایشان را تشنگی نیست.


[1] فصل بيست و هشتم همين كتاب، حديث اول.

[2] بحارالانوار، ج 43، ص 227، از روايت 13.